Dag 4, van Lima naar Paracas, 255 km.

6 mei 2016 - Paracas, Peru

Vandaag begint het reis avontuur. De auto's zijn gewassen en beplakt met de SouthAmeriCar stickers. Wij vertrekken allemaal tegelijk om 10.00 uur. Wijbrand en Marianne voorop, wij op de tweede plaats, enz. Bij het eerste verkeerslicht ging het al mis, en nu lagen wij aan kop. De 'Waze-app' heeft ons door de stad genavigeerd, om 10.45 uur reden wij met de andere 4 auto's achter ons aan, de Panamericano sur op. De Panamericana is de highway die van Alaska naar het zuidelijkste punt van Argentinië loopt. Een half uur buiten Lima begint een landschap van zandduinen. De wegen zijn goed, en buiten Lima valt de drukte erg mee. Onderweg heb je veel politiecontroles, en wij werden bij de eerste politiecontrole al van de weg gehaald, omdat wij met licht aan reden. Kees kon de bekeuring afkopen voor 300 soles = € 80,-   Later hoorden we dat Wijbrand en Marianne ook van de weg zijn gehaald omdat zij zonder licht reden ! Welkom in zuid Amerika ! De hele route van vandaag liep door de zandduinen langs de kust. Wij wilden ergens aan het strand  gaan lunchen, maar In Peru is het nu herfst, dat betekent dat het strandleven voorbij is. Onderweg veel dorpjes gezien. Alle huizen die worden gebouwd zijn alleen op de begane grond afgebouwd, de verdieping erbovenop  blijft ruwbouw.  Het vervoermiddel in alle plaatsen is de Mototaxi, een soort brommer met een bakje erop waar 2 personen in vervoerd kunnen worden. Het krioelt van die karretjes. Langs de kust zijn we naar Paracas gereden, (para =zand en cas = wind) een mooie weg en om 14.30 uur kwamen we bij het Double Tree Hilton hotel aan. Schitterend hotel aan het strand met prachtige kamers.  Hier geluncht en aan het zwembad blijven liggen. Vanavond van een schitterende zonsondergang genoten. Met de hele groep buiten op het terras gegeten.  Het was vandaag 25 graden, onbewolkt.

1. Saskia en Cees Jonker:
    7 mei 2016
    Lieve twee, heerlijk jullie verhalen te lezen, wat een avontuur en wat zijn we jaloers! We hopen wel dat jullie enigszins bespaard zullen blijven van dit soort criminele acties. We 'reizen' graag met jullie mee en fijn dat jullie zo genoten hebben van de 'culinaire reis' in Astrid Y Gasto. Hier genieten wij ook van schitterend zomerweer en gaan vandaag een tocht met de boot maken. Geniet van jullie vervolgtrip en we zijn benieuwd naar jullie verdere avonturen. Hartelijke groet, Saskia en Cees
  2. Rietje Hunnekens:
    7 mei 2016
    Lachen!!! Kees je weet toch dat je alleen in een begrafenisstoet de lichten aan mag hebben!!!!!.
    Rietje en Harry.
  3. René:
    8 mei 2016
    Wat bijzonder om jullie op zo'n grote afstand te kunnen volgen!
    Vandaag DE DAG, is Kees al zenuwachtig?