Dag 29. Rio de Janeiro

31 mei 2016 - Rio de Janeiro, Brazilië

Ik zit nu mijn laatste blog van deze reis te schrijven. Door al jullie enthousiaste reacties op onze reisblog, of per mail of what's app, voelde ik de positieve druk om iedere dag mijn 'deadline' te halen. Ik vond het erg leuk om te doen, meestal schreef ik het verhaal al onderweg in de auto en wij hebben hierdoor nu zelf een prachtig dagboek. Wij hebben afgelopen maand zoveel meegemaakt en zoveel indrukken opgedaan, het is fijn om het zelf ook terug te kunnen lezen.
Ook Johan, de eigenaar van Sapa Pana  heeft een blog bijgehouden. Voor wie dat leuk vindt, is dit blog te lezen  op de website van Sapa Pana Travel.

Dag 29, Rio de Janeiro:
Vanmorgen zijn we met z'n zessen met de kabelbaan naar de bijna 400 meter hoge Suikerberg geweest = Pão de Acúcar hiervandaan heb je ook prachtige uitzichten over Rio de Janeiro.
Om 14.00 uur hebben Marianne en Wijbrand, onze reismaatjes van de afgelopen 4 weken, ons op een afscheidslunch getrakteerd in een local restaurantje in Leblon.
Om 16.30 uur is de hele ploeg vertrokken. Kees en ik gaan nog twee dagen genieten van deze geweldige stad met haar prachtige stranden.

Wij kijken terug op een onvergetelijke maand, waarin wij 7.130 km in onze eigen Range Rover hebben gereden van Lima aan de Pacific naar de Copacabana in Rio de Janeiro aan de Atlantic. (Waarvan Kees 7.120 km en ik 10 km). De langste rit was 828 km en de kortste rit was 27,5 km
Wij hebben deze reis met 15 personen, 3 nationaliteiten en 6 auto's gemaakt.
Wij hebben in 17 verschillende hotels overnacht, hebben 16 dagen gereden afgewisseld met  11 vrije dagen.
Wij hebben 5 landen bezocht.
We hebben een reis gemaakt langs de wereldberoemde steden Lima, La Paz, São Paulo en Rio de Janeiro. Wij  reisden over de Andes, het mysterieuze hoogland van de Inca's. We gingen dwars door de Atacama, de droogste woestijn ter wereld en wij zijn een heel stuk langs het Titicaca meer, het hoogste meer ter wereld gereden. Wij hebben de hoogstgelegen grens ter wereld gepasseerd, op 4.800 meter. We kwamen langs de meest uiteenlopende klimaatzones.
Wij hebben totaal geen problemen gehad, behalve dat Geja en ik een dag hoogteziek waren, en er af en toe in de groep wat darmproblemen waren, is niemand ziek geweest, hebben we geen ongelukken gehad en geen berovingen meegemaakt. Niemand heeft zich ergens onveilig gevoeld.  En . . . geen zika mug gezien !              We hebben deze weken meerdere Unesco werelderfgoederen bezocht en wij hebben 2 van de 7 wereldwonderen gezien !
Deze reis was een uniek avontuur van de categorie 'ONCE IN A LIFETIME'.

1. Sandy:
    1 juni 2016
    Hi Annelies en Kees, wat heb ik genoten van jullie verslagen! Maar het laatste verslag, de samenvatting, dat is niet normaal zo te gek om te lezen. Wat een voorrecht. Het is jullie gegund en veel mensen hebben meegenoten. Hartelijk dank, geniet nog even na en tot de 19e. X Sandy
  2. Elsa tol:
    3 juni 2016
    Heey Kees en Annelies,geweldig om jullie verhalen te lezen,dit is zeker niet na te vertellen bij 1 kopje koffie,haha ,Geniet nog even van elkaar en de rust en tot van de week gr Elsa
  3. Brigitte & Alain:
    6 juni 2016
    Hello Annelies & Kees
    Quelle belle expédition !!!!
    Vous êtes rentrés à Amsterdam ?
    Nous pensons bien à vous et espérons avoir de vos nouvelles. Amitiés.
    Brigitte et Alain