Dag 26, vrije dag in Paraty

28 mei 2016 - Paraty, Brazilië

Na een riant ontbijt in onze prachtige pousada splitsen we ons op. Kees en Wijb krantje lezen aan het zwembad, Marianne en ik gewapend met fototoestel en Reais (geld) op zak het stadje in. Alles hier is fotogeniek, de kerkjes zijn enig om te bezoeken en deze winkeltjes liggen vol met gehaakte kleedjes, hangmatten, en sieraden van pitten gemaakt. Marianne gaat voor kleed nr. 12 ! Om 11.30 uur halen we onze mannen op, drinken nog een cocoswater en gaan dan naar de haven. Kees heeft, goed voorbereid als altijd,  een leuk stranttentje gevonden op een van de 65 eilandjes  die vanuit Paraty te bevaren zijn. De boys onderhandelen in de haven een prijs uit voor een uur heen, 2 uur eten en een uur terug, R$ 400,-  Het is vandaag zonnig en rond de 23 graden.
Op een idyllisch bootje worden wij naar een bounty strandje gebracht, drinken majuroska cocktails en eten grillados frutos do mar. Net vakantie !  De mannen zijn op tijd terug om vanaf de tweede helft Atletico - Real Madrid te zien.  Wij gaan dan nog even slenteren door Paraty en Marianne scoort zomaar nog twee hangmatten en ik twee ringen. Vanavond eten we in een van de vele leuke restaurantjes die dit dorp rijk is: Banana da Terra. Dan springen we weer van steen op steen terug naar ons hotel.
Morgen gaan we naar Rio !

1. Saskia en Cees Jonker:
    29 mei 2016
    Tja en wij maar vragen 'hebben jullie al iets gehoord van Annelies en Kees?' Wat een sukkels zijn we! We dachten via de mail een signaal te krijgen en zijn er nu pas achter dat we zelf moeten inloggen (een update e-mailen voor 'bejaarden' is inmiddels aangevraagd). Maar goed inmiddels enorm genoten van jullie kleurrijke reisverhalen en prachtige foto's. Dominicus en Trotter kunnen bij jullie in de leer. We hebben vanmorgen de hele ochtend met plezier met jullie 'meegereisd' en zijn stick jaloers. Wat een spectaculaire reis en gelukkig zonder al te veel problemen. Geniet nog heel erg van wat nog komen gaat en delen graag bij thuiskomst nog eens met jullie de ervaringen. Bon Voyage en een veilig vervolg! Liefs Saskia en Cees
  2. Yvonne:
    Geweldig! Wat een leuke verhalen, puur genieten...!!!