Dag 9, van de Heilige Vallei naar Puno, 434 km

11 mei 2016 - Puno, Peru

Vandaag vertrekken we met de 3 Nederlandse equipes om 9.30 uur, de 2 Duitse en Oostenrijkse oldtimers zijn al vroeger vertrokken. Wij rijden een route over een hoogvlakte met adem-benemende vergezichten. Het is 24 graden. Het eerste stuk rijden we tussen de mais en quinoa velden door. Sinds wij in Europa quinoa eten is de prijs in 5 jaar tijd van 3 soles (81 cent) naar 30 soles per kilo gegaan, maar door de enorme export wordt er veel aan quinoa verdiend.   Onderweg even een stop gemaakt in Huaro, een klein kerkje uit 1580 bezocht vol bizarre fresco's. (à la Jeroen Bosch). Walter heeft ons een mooie uitleg gegeven. We rijden door vele kleine dorpjes vol drempels in de weg, waar geen huis is afgebouwd, waar overal een soort hondenplaag heerst, waar de vrouwen hun kinderen of goederen sjouwen in een gekleurde omgeknoopte sjaal op hun rug.
Olv Walter hebben we in Raqchi de oude Inca tempel  van Wiracocha bezocht,  en waar toeristen komen is er ook altijd een marktje. Daarna in een schattig stadje een broodje Pollo gegeten. Nu nog 285 km te gaan. De weg slingert door een glooiend landschap en voor we het weten rijden we om 14.45 uur weer op 4338 meter hoogte,  het is nu 17 graden. Onderweg zien we meertjes met flamingo's. De 2-baanswegen zijn perfect te rijden.
Om 18.00 uur kwamen we aan in ons hotel aan het Titicacameer het hoogste bevaarbare meer van de wereld.
Dit is onze laatste nacht in Peru, morgen steken we het meer over naar Bolivia.

1. Maud:
    12 mei 2016
    Wat een prachtig land is Peru. Leuk om jullie route zo te hebben gevolgd. Veel plezier op t volgende traject in Bolivia.
  2. Elsa tol:
    12 mei 2016
    Beste Annelies en Kees,wat een belevenis toch,zit vanmorgen jullie reisverhalen te lezen ipv bij jullie te ( werken),Geweldige foto's en leuk om jullie te volgen,Is kees al een beetje over de teleurstelling heen van -Ajax? Hier waren ze enorm blij psv fans haha,Vanmorgen. Heeft Frank de boer aangegeven te stoppen,Ik wens jullie heeeeeeel veel plezier gr Elsa