Dag 22, van Foz do Iguacu naar Londrina, 526 km

24 mei 2016 - Londrina, Brazilië

Als laatste heb ik vanmorgen toekans gespot in de tuin van ons hotel. Prachtige vogels Om 8.30 uur nog een laatste fotomoment met alle auto's in het ochtendlicht voor de watervallen. Onze route voert ons vandaag door het westelijk deel van de Braziliaanse deelstaat Paraná.  Men rijdt hier gedisciplineerd, ook wij halen nu niet meer in over dubbel doorgetrokken strepen, de wegen zijn goed en schoon, de omgeving is heuvelachtig en groen, de aarde donkerrood.  We passeren veel landbouwbedrijven en plantages met mais en sojabonen. Onderweg weer veel politiecontroles, met een autokerkhof naast iedere politiepost. Onze auto's mogen altijd door. Ook in Brazilië veel autotol, iedere keer rond de R$ 7,- / 10,-  (€ 2,50/3,50). In ieder land luisteren wij naar de plaatselijke radiozender, hier op de Braziliaanse zender lullen ze aan een stuk door, en dat Portugees is voor ons (ook voor Kees) onverstaanbaar. Maar vanaf nu heeft Marianne het stokje overgenomen, met hun huis in Brazilië kent zij de taal, het eten en de gewoontes van Brazilië, wij laten ons verrassen !  Het is vandaag zonnig en 16 - 21 graden. Om 16.30 uur komen we aan in ons hotel, direct aan de doorgaande weg gelegen. Vanavond met elkaar down town Londrina gegeten bij een leuk Italiaans restaurant 'Barolo' .

Morgen vertrekken we vroeg naar São Paulo.

Verstuurd vanaf mijn iPhone