Dag 23, van Londrina naar São Paulo, 542 km

25 mei 2016 - São Paulo, Brazilië

Iedereen vertrekt vroeg om in ieder geval voor de spits in São Paulo aan te komen. Wij rijden om 8.00 uur als laatste weg. Geja rijdt weer met ons mee. Het is prachtig weer, 22 graden. Het grootste deel van de rit rijden we in de staat São Paulo  over een meerbaans snelweg waar we met 130-140 km achter Wijb en Marianne aan overheen zoeven en waar we zeker 10 x autotol (Pedágio) moeten betalen, variërend van R$ 7, tot 11,50 Reais.(€ 1,80 - € 3,-).  Daarvan kunnen ze hier de wegen natuurlijk zo goed onderhouden ! Wij rijden tussen de mais- en suikerriet plantages door en we zien veel sinaasappelbomen. Deze rijkste staat van Brazilië is bijna net zo groot als Duitsland, waar het qua landschap ook wel op lijkt. Gelukkig herinneren de borden 'São Paulo' ons eraan dat we door Brazilië heen rijden !!

Om 13.30 uur rijden we deze metropool, met meer dan 20 miljoen inwoners, binnen.  Dan stopt mijn 'waze-app' ermee en zijn wij afhankelijk van Wijb en Marianne die voor ons rijden. Wij volgen ruim 10 km, Kees stuurt de auto als een behendige Paulista door dit enorm drukke verkeer, maar in het gekrioel raken wij elkaar toch ergens kwijt.  Via het routeboek komen we één afslag verder, dan ben ik ook dat spoor bijster. Dan wordt het op z'n zachts gezegd een uitdaging ! Gelukkig hebben wij Geja aan boord, die ons met  de City Maps app naar ons hotel toe loodst. Om 14.30 parkeren wij, de Touareg is net 5 minuten voor ons binnen, alle andere auto's komen tussen 15.00 en 16.00 uur aan.  Gelukkig is iedereen weer veilig aangekomen ! Vanmiddag door de stad gewandeld, over de Av Paulista, de grote winkelstraat, naar dé leuke wijk gelopen waar Marianne en Wijb al op een terras zaten. Zij  hebben ons deze leuke buurt laten zien, de Oscar Freire straat en dé Havaianas winkel bezocht, daar gaan we nog wel even scoren ! Mooie, luxe winkels en heel veel leuke restaurants/bars. De eerste indruk is een beetje New York, rechte straten met (minder) hoge gebouwen (er mag hier niet hoger gebouwd worden dan 165 meter = 42-44 etages). Het meest opvallend is de enorme smeltkroes van mensen,  hier zie je werkelijk alle soorten mensen, die op deze aardbol leven, rondlopen.  Omdat het vandaag een reisdag was, eten wij vanavond met de hele groep in het hotel. Axel is jarig, dat wordt gevierd.

Morgenochtend gaan Kees en ik in een bus zitten om de stad São Paulo in vogelvlucht te bekijken.

1. Rietje Hunnekens:
    26 mei 2016
    Ik heb de Oscar Freire gegoocheld. Stik jaloers! Wil ook wel op de Oscar Freire winkelen.
    Rietje.
  2. Lucie Kuypers:
    26 mei 2016
    Hi Annelies, ik hoop dat je leuk gescoord hebt in São Paulo! In die stad moet je altijd je 'tasje goed vasthouden' in diverse betekenissen. Groetjes! Lucie