Dag 21, vrije dag in Foz do Iguacu, Brazilië

23 mei 2016 - Foz do Iguaçu, Brazilië

Ons hotel ligt op de mooiste locatie  in het nationale park Foz do Iguacu,  precies tegenover de watervallen. Dit betekent dat wij buiten de openingstijden de enige gasten in het park op deze bijzondere plek zijn ! Om 7.30 uur zijn Kees en ik de trail langs de watervallen gaan lopen. Prachtig ! De zon laat zich zien, het water stort zich rond om ons heen naar beneden, de spray maakt ons drijfnat en we zien een prachtige regenboog over de watervallen verschijnen. Geja, Marianne en Wijbrand komen ons tegemoet, zij waren nog vroeger onderweg !
Bij terugkomst om 9.30 uur een heerlijk uitgebreid ontbijt. Om 11.25 uur vertrekken wij met een deel van onze groep om samen een helicoptervlucht boven de watervallen te gaan maken.
Nu valt er 2 miljoen liter water per seconde naar beneden. (normaal 1,5 miljoen liter, afhankelijk van de hoeveelheid regen).
Het water, dat komt van de Iguacu rivier die ontspringt in Brazilië, stort door de 200 à 300 watervallen 80 meter naar beneden en komt aan het einde van de Iguacu (= Foz Iguacu)  in de Paraná rivier en stroomt dan naar Buenos Aires en via de Rio Plato, de zee in.
De helicoptervlucht is spectaculair  !
We vliegen weg over het regenwoud, dan over de Iguacu rivier, vliegen over ons hotel heen, maken 2 rondjes over de watervallen en via de Paraná  rivier weer terug.  Vanmiddag op een bedje bij het zwembad gelegen met af en toe de spray van de watervallen over ons heen, een niet nodige verkoeling !   Omdat we er niet genoeg van kunnen krijgen, gaan we om 17.00 uur nog een keer de trail langs de watervallen doen, nu schijnt er tenslotte weer ander licht op het water. Om 19.00 uur afgesproken in de bar en vanavond gaan we weer aan het riante buffet.
Morgen vertrekken we naar Londrina, een tussenstop op weg naar São Paulo.

1. Rietje Hunnekens:
    24 mei 2016
    Dit was dus een dag met een heel dik gouden randje.
    Harry en Rietje.
  2. Mirjam:
    Jeetje Kees & Annelies ,

Wat een heerlijk reisverhalen. Ik heb mijn krant abonnement opgezegd . Ha ha . Iedere ochtend wakker worden met jullie mooi verslag. Heel indrukwekkend, ik zou als jullie terug zijn een uitgever zoeken.
    Heel veel plezier en toch ook een beetje sterkte op deze " moeilijke" dag. Liefs Mirjam
  3. Bas:
    24 mei 2016
    Jullie maken een spectaculaire reis. Ale verhalen gelezen en de mooie foto's gezien. 'Drive safe' het laatste deel. We denken vandaag speciaal aan jullie.
    Bas en Maud
  4. Anita:
    24 mei 2016
    Wat 'n belevenis dit, kijk elke dag uit naar jullie reisverslag en foto's, veel plezier nog.
  5. Fons Verhulst:
    25 mei 2016
    Wat een schrijfster is die Annelies. Natuurlijk ben ik gezond jaloers maar bij het lezen van de hele reis is het net of ik bij jullie achterin zit en ook alles heb gezien. Maar voor het proeven zal ik toch weer naar Zuid Amerika toe moeten. Hoor de rest wel bij Bas en Maud in Amsterdam. Save travel.