Dag 20, van Puerto Iguazú Argentinië naar Foz do Iguacu in Brazilië, 27,5 km

22 mei 2016 - Puerto Iguazú, Argentinië

De Iguazú watervallen behoren tot één van de zeven natuurlijke wereldwonderen. Deze 200 - 300 verschillende watervallen = cataratas, liggen op de grens tussen Argentinië 80% en Brazilië 20%. Vandaag gaan wij deze watervallen aan de Argentijnse zijde bekijken, een spectaculair  natuurlijk schouwspel van watervallen die zich hier in een subtropische setting naar beneden storten. Aan de Argentijnse zijde kan je de watervallen van bovenaf bekijken. Wij vertrekken met de hele groep om 9.00 uur uit ons hotel in Puerto Iguazú in Argentinië en staan binnen 20 minuten in het nationale park Iguazú. Wij nemen direct het treintje naar de grootste, bekendste en indrukwekkende waterval, de Keel van de Duivel (Garganta do Diabo). Het leek zo stil op de parkeerplaats, maar wij zijn toch niet de enige die deze watervallen gaan bekijken. Met de eerste trein kunnen we niet meer mee, als wij eenmaal bij het eindstation zijn aangekomen lopen we in een mensenmassa nog een kwartier over een brug over de rivier Iguacu naar deze indrukwekkende halfronde waterval van 150 meter breed, waarin het water 70 meter in de diepte stort. Daarna maken wij en wandeling door de jungle tot we bij een lange muur van watervallen komen, wat een schitterend natuurgeweld ! Aan de overkant zien we ons roze hotel voor de komende 2 nachten, aan Braziliaanse zijde liggen, prachtige locatie ! Om 14.00 uur rijden we in een half uurtje naar de Braziliaanse grens. Daar hebben wij hulp om de grens over te komen en om de juiste stempels te krijgen voor de auto' s, zodat die over 10 dagen zonder problemen verscheept kunnen worden naar Nederland. Dat neemt nogal wat tijd in beslag, uiteindelijk kunnen we om 16.30 uur (2 uur later !) Brazilië binnenrijden. Pfffff   Dan moeten we nog langs een controle om het Parque Nacional do Iguacu binnen te mogen. Om 17.00 uur checken wij uiteindelijk in, na een rit van 27,5 km, in het roze hotel das Cataratas in Foz do Iguacu, Brazilië. De caipirinha in de bar smaakt heerlijk, en we hebben weer een gezellige avond met elkaar in het restaurant, waar een heerlijk buffet staat opgesteld. Alle mooie foto's worden weer via de groepsapp aan elkaar uitgewisseld.

Wij zijn nu in het vijfde land, slapen in het 13e hotel en hebben 5425 km gereden.

Morgen gaan wij de watervallen vanaf de Braziliaanse kant bekijken.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Joke:
    23 mei 2016
    Kees had een vooruitziende blik met zijn (te) korte haar haha, het is bijna weer aangegroeid. Mooie verhalen, we zijn aardige op de hoogte van jullie trip.Geniet nog even, lieve groet Joke