Dag 19, van Corrientes naar Puerto Iguazú, 613 km

21 mei 2016 - Puerto Iguazú, Argentinië

In twee dagen tijd verplaatsen wij ons van het uiterste westen naar het oostelijkste puntje van Argentinië. Vandaag rijden wij door het lege noorden van Argentinië naar Puerto Iguazú. Deze uitloper van Argentinië ligt ingeklemd tussen Paraguay en  Brazilië. De Iguazú watervallen liggen dan ook op het 3-landenpunt. Vandaag  loopt de hele route langs de Paraná rivier, de grens met Paraguay.  Van beide vangen we af en toe een glimp op.
Het landschap is wijds, afwisselend zien wij grote kuddes koeien en paarden grazen tussen de struiken en in de wetlands. Hier krijgen we allemaal meer het pampa's gevoel bij dan bij het landschap van gisteren. Na de stad Posadas wordt het landschap heuvelachtig met weer heel veel bomen. Het motregent bij 15 graden, het is hier echt herfst !
In San Ignacio brengen wij een bezoek aan de ruïnes van de Jesuïten Missieposten. Deze ruïnes uit 1696 zijn Unesco werelderfgoed. Je kunt zien dat dit in de zomer een toeristisch dorpje is. In het dorpsrestaurant delen wij met z'n vieren een pizza. Nog 2 uur rijden naar Puerto Iguazu, de Argentijnse uitvalsbasis voor een bezoek aan de gelijknamige watervallen. Onderweg hebben we veel politiecontroles, ze zijn allemaal nieuwsgierig waar wij mee bezig zijn en bestuderen onze kaart op de motorkap.
Om 16.30 uur rijdt een taxi ons voor naar ons hotel LOI Suites, dit ligt verstopt in de jungle. Een mooi hotel met grote terrassen en zwembaden. Helaas vandaag te fris. Vandaag is een reisdag, dus we eten met de hele groep in het hotel, om 19.15 uur in de bar afgesproken.

Morgen naar de watervallen !!

1. Yvonne:
    22 mei 2016
    Heb genoten van jullie kleurrijke verslag op deze wat regenachtige middag in Nederland, nog bijzonder veel plezier en dito ervaringen! Lieve groeten Yvonne