Dag 18, van Salta naar Corrientes, 828 km

20 mei 2016 - Corrientes, Argentinië

Vandaag gaan wij de grootste afstand  overbruggen, maar liefst 828 km, wij laten de bergen achter ons en gaan verder over de welbekende Argentijnse pampa's. Geen bochtenwerk meer maar recht toe recht aan over de eindeloze Ruta 16.
Iedereen heeft zijn auto gisteren volgetankt, om vroeg te kunnen vertrekken. Wij zijn de laatste auto's die om 7.30 uur vertrekken, het is bewolkt en 10 graden. Eenmaal Salta uit volgen we de autosnelweg Ruta 9. Dan draaien we de Ruta 16 op, één lange 2-baansweg die meer dan 500 km gaat duren !
De eerste paar honderd kilometer van deze weg vereist goede stuurmanskunst want grote delen zitten vol gaten of hebben door vrachtwagens uitgesleten sporen (al wordt er op verschillende plaatsen wel aan de weg gewerkt) en langs de hele weg lopen de koeien, varkens, geiten, honden en paarden los !  Grote roofvogels hangen boven het landschap.  Om 11.00 uur hebben wij alle teams  ingehaald en hebben we er al meer dan 400 km opzitten !  De zon laat zich tussen de wolken zien en de temperatuur loopt op naar de 21 graden. Onderweg eten we een paar empanadas in een tipico tentje. De pampa's zijn een vlak landschap vol bomen, struiken en bossages met hier en daar wat maisvelden. Over de grote indrukwekkende brug rijden wij over de op één na grootste rivier, de Paraná, de stad Corrientes binnen, het is gaan regenen en nog maar 14 graden. Om 15.30 uur komen  wij in het hotel aan, La Alondra Casa Huéspedes, een posada boutique hotel in koloniale stijl, enig !! Dit hotel maakt de wat saaie tocht van vandaag helemaal goed. Wij zijn ook wel erg verwend de afgelopen weken met alle mooie ritten door het natuurgeweld.  Vanavond met de hele groep in de rode koloniale kamer gegeten.
Morgen rijden we naar Iguazú.

1. Ria Rijkens:
    21 mei 2016
    Bijzonder allemaal ik heb die zelfde weg afgelegd een aantal jaren geleden er is niet veel veranderd
    Iquazu is prachtig de watervallen zijn adembenemend hier is ook een drielanden punt ! Tip ga ook voor de boottrip !!! er zijn er verschillende dit is een ervaring Regenjas aan! Geniet ik ben benieuwd naar je verslag
    Gr Ria