Dag 17, vrije dag in Salta, Argentinië

19 mei 2016 - Salta, Argentinië

De eerste dag van onze reis die bewolkt begint en blijft. Voor vandaag hebben we twee opties: een bezoek brengen aan het koloniale centrum van de stad Salta of een tocht van 500 km naar Cafayate, het centrum voor de wijnbouw.  Iedereen kiest voor optie 1.  Wij gaan met z'n vieren met de taxi naar hèt plein, Plaza de 9 Julio, van de stad. Koffie drinken in een echte Argentijnse koffiebar. Dan het plein en de Catedral de Salta bekijken, een roze Basiliek, prachtig van binnen, verboden om foto's te maken. Wij hebben al heel wat mooie kerken bezocht de afgelopen weken ! Verder gaan wij op zoek naar het mooie koloniale centrum, maar hoe we ook ons best doen, dit mooie centrum van Salta hebben wij niet gevonden. In een grote markthal hebben Marianne en ik nog even wat leuke kleedjes gescoord. In een echt Argentijns restaurant zijn we maar lekker gaan lunchen met een heerlijk glas Malbec. Daarna zijn de mannen met de kabelbaan de berg op gegaan en terug naar het hotel gewandeld. Marianne en ik zijn in de stad gebleven op zoek naar leuke winkels, helaas . . . .   Voor vanavond heeft Kees gereserveerd in een Argentijns steakhouse, waarschijnlijk het hoogtepunt van deze dag !

Morgen staat er een pittige reisdag op het programma, dwars door de Argentijnse pampa's naar Corrientes.