Dag 12, sightseeing La Paz

14 mei 2016 - La Paz, Bolivia

Vanmorgen zijn wij, zonder Wijbrand, Johan en Vincent die naar de garage moesten, om 8.30 uur vertrokken met een bus, gids Ricardo heeft ons de highlights  van La Paz laten zien. La Paz is in 1548 gesticht en is op verschillende bergen gebouwd tussen 3100 en 4000 meter, deze stad heeft dus een hoogteverschil van 900 meter. Hierdoor is een belangrijk  openbaar vervoermiddel de kabelbaan. Een aantal jaren geleden zijn er 3 kabelbanen door Oostenrijkers aangelegd.  Er is een order afgegeven voor nog 6 kabelbanen twv 450 miljoen dollar. Dit is een super oplossing om het drukke verkeer te ontlasten en 1 ritje kost 3 Bolivianos (25 cent). Er zijn nu 3 lijnen in de kleuren van de Boliviaanse vlag: rood, geel, groen. La Paz is gebouwd op vulkanische grond. Wij brachten als eerste een bezoek aan de Maan Vallei (Valle de Luna) aan de rand van La Paz. Dit is een door vulkaanas gevormd landschap dat ten gevolge van wind en erosie deze vormen heeft aangenomen.  Daarvandaan reden we naar de gele kabelbaan, deze heeft 2 tussenstations. Wij zijn tot het eindstation meegegaan en hadden een prachtig uitzicht over de stad. Daarna met de bus naar een ander bekend uitkijkpunt om foto's te maken. Vervolgens naar het enige overgebleven koloniale straatje, met iedere keer, door het enorme hoogteverschil, een prachtig uitzicht over de stad. Plaza Murillo is het belangrijkste plein van La Paz, waar ook de regeringsgebouwen staan en de kathedraal. Verder armoedige gebouwen, als dit hèt plein van La Paz moet zijn . . . . . .   Over de heksenmarkt gelopen waar je allerlei wondermiddelen maar ook souvenirs kunt kopen daar ook een kleine lunch genomen bij een tipico restaurantje daarna terug naar het hotel.

Toen kregen we het bericht dat de Touareg gerepareerd was en Wijbrand, Johan en Vincent met de Touareg weer terug in het hotel waren. Iedereen opgelucht !! De noodscenario's waren al in de maak !

Vanavond gaan we met de Nederlandse ploeg eten bij restaurant Gustu ! De eigenaar van dit restaurant  is één van de mede oprichters van het beste restaurant van de wereld Noma in Kopenhagen.

Morgen vertrekken we om 7.00 uur naar Chili.

1. Mirjam:
    14 mei 2016
    Wat een avontuur, heerlijk om jullie verhaal te lezen, heel veel plezier
  2. Rietje Hunnekens:
    15 mei 2016
    Hallo A en K, Prachtige foto,s van de bevolking . Schitterend standbeeld op de Plaza Morillo.Ook hier zoeken jullie de beste restaurants uit! Prettige voortzetting van jullie reis met het voltallige aantal auto,s.
    Harry en Rietje.
  3. Annemie Vercruysse:
    16 mei 2016
    Hoi Annelies

Vandaag en precies 3 weken vertrekken we ook richting Bolivia voor 25 dagen. Vind het dus leuk jullie verhalen te lezen ! Ook steeds plezant als er fotootjes bij staan. beste groeten
    Annemie
  4. Kees Louwaard:
    16 mei 2016
    Wat heerlijk om dit allemaal te lezen, geniet ervan en kom later bij ons nog iets uitgebreid terug op alles !!!!!