Dag 11, van Huatajata naar La Paz, 87 km, geschatte reistijd 3 uur !

13 mei 2016 - La Paz, Bolivia

Vanmorgen worden alle auto 's bij het hotel met jerrycans bijgetankt en wij gaan om 9.15 uur op weg naar La Paz, op een hoogte van 3100-4000 meter, één van de hoogst gelegen steden ter wereld.  De stad met iets minder dan 1 miljoen inwoners ligt in een kloof en wordt omgeven door de hoge Altiplano (hoogvlakte). Wij dachten altijd dat La Paz de hoofdstad van Bolivia was, dat is niet zo, de hoofdstad van Bolivia is Sucre. La Paz is wel de politieke hoofdstad.

Het is vrijdag de 13e en we worden op de proef gesteld, de weg naar La Paz was voor een groot deel off road, de slechtste weg die we tot nu toe hebben meegemaakt en het rijden in La Paz is een echte uitdaging. Door de slechte internet verbinding hebben we onze 'Waze-app' niet kunnen aanzetten. Wij zijn afhankelijk van Marianne, die als enige wel de route heeft kunnen downloaden. Er is zeer veel verkeer en La Paz heeft veel steile straatjes. Rond 11 uur rijden we La Paz binnen. Wij plakken aan de bumper van de Touareg, de rest van de auto' s zijn we onderweg al kwijtgeraakt. Toeterend en zwaaiend komen we in een smalle steile straat met een prachtig uitzicht over La Paz. Fout gereden. Marianne springt uit de auto en zegt dat we maar beter in deze smalle straat kunnen draaien, een uitdaging voor beide chauffeurs ! Wijb draait als eerste en dan stopt zijn auto ermee ! Wij kunnen er nog net achteruit langs, zetten al hun bagage bij ons in de auto. Wijb met een taxi en Marianne met ons naar het hotel, nog maar 5 km. De Touareg is later in de middag opgehaald, dat was nog wel een 'dingetje' om die weer terug te vinden, daar zijn Wijb, Walter en Vincent een hele tijd naar op zoek geweest !!  De auto is daarna met veel capriolen weggesleept en naar de Volkswagen garage gebracht. Morgen horen we wat ze kunnen doen. Wij checkten om 12.45 uur in in het Stannum Boutique Hotel. Kees, Marianne, Geja en ik hebben vanmiddag een taxi genomen naar Plaza St. Francisco en zijn door de kleine straatjes gelopen, koffie met taart gegeten. Ook hier een kleurrijke bevolking, de vrouwen dragen hier allemaal een bolhoedje. Fotograferen is lastig, de vrouwen draaien zich direct om of bedekken hun gezicht. Vanavond met elkaar gegeten in het hotel, wat een chaos, eerst kregen we de desserts en later de voorgerechten. We hebben er ontzettend om gelachen. Morgen maken we een bustour door La Paz.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marian pijpers:
    14 mei 2016
    Wow wat een verhalen allemaal!! De foto's zijn ook geweldig leuk om te zien. Wij (en ook pa en ma)kijken iedere dag weer naar jullie blog uit!! Xxx
  2. Cordelia:
    14 mei 2016
    Liebe Annelies
    Lieber Kees
    Ich geniesse jeden Tag die tollen Fotos und die Berichte
    Auch wenn ich nicht alles verstehe Freue ich mich jedesmal wenn wieder ein Mail von Euch kommt
    Liebe Grüsse
    Cordelia
  3. Laura en Tineke:
    15 mei 2016
    Hoi K&L,
    We genieten enorm van jullie ervaringen,ontdekkingen en foto's.
    Zal het missen als jullie weer terug zijn of blijf je dan gewoon doorschrijven? Je hebt talent!!
    Kus Lau en Tien