Dag 6, van Nasca naar de heilige Vallei, 671 km

8 mei 2016 - Urubamba, Peru

Vandaag  belooft een pittige reisdag te worden. Wij gaan zeker 12 uur doen over deze prachtige rit door de Andes, over de Peruaanse hoogvlakte op ca. 4600 meter hoogte. Dit zg 'Land van de Lama's' ligt tussen de hoge bergketens van de westelijke en de oostelijke Andes en de uitzichten zijn spectaculair. Een uur na vertrek uit ons hotel zaten we al op 3300 meter. Onderweg heel veel dieren gezien, lama's, alpaca's, vicuna's, ezels, koeien, schapen en in de meertjes een paar flamingo's. Alle dieren lopen langs en over de weg, oppassen dus met rijden ! Wij reden door veel kleine traditionele  indianen dorpjes.  Omdat het hier zondag en Moederdag is zagen we veel feestjes en kleurrijke zondagsmarktjes. Het grootste deel van de dag reden we  op een hoogte tussen 3200 en 4000 meter. Zeker 10 uur lang hebben we bochten gedraaid.  Voor mij bleek deze hoogte niet ideaal. Nadat we de 4600 meter waren gepasseerd kreeg ik last van hoogteziekte, ondanks de preventief ingenomen medicijnen. De rest van de dag heb ik  mijn stoel in de ligstand gehad.  Onderweg gekeken of we iets zouden kunnen eten wat 'veilig' was. Na een tank stop zagen we een soort restaurantje daar hebben Kees, Marianne en Wijbrand iets gegeten. Toen bleek dat we nog zeker 5 uur verder moesten, opschieten dus om voor donker binnen te zijn ! Wij reden de hele dag samen op, de 3 oldtimers deden dat ook en hadden onderweg problemen, zij werden geholpen door Vincent, de monteur die in de laatste auto zit. Onze auto deed het perfect. Om 19.45 uur kwamen we in het donker aan in ons hotel, Sonesta Posades del Inca Yucay. We hebben er 13 uur over gereden, temperatuur schommelde tussen de 10-30 graden.

1. Mirjam:
    9 mei 2016
    Jeetje, wat een belevenissen top om jullie te volgen. Heel veel succes en veel plezier en hopelijk geen hoogte ziekte meer
    Liefs Mirjam
  2. Richard:
    10 mei 2016
    Wat een mooie verhalen, avonturen en foto's
    Blijf vertellen echt hartstikke leuk om te lezen en jullie te volgen ik wil ook graag nog even de jungle zien !
    Drive safe