Dag 1 en 2, Lima, Peru

4 mei 2016 - Lima, Peru

Na een vlucht van ruim 12 uur zijn we gisterenavond om 18.00 uur plaatselijke tijd aangekomen in Lima. (7 uur tijdsverschil met NL) we werden door het team van Sapa Pana Travel opgehaald. Het team bestaat uit Johan, eigenaar van SP, Walter de Nederlandse reisleider die al 25 jaar in Peru woont, Vincent, de monteur en Gea, de fotograaf die een hele reportage van onze reis gaat maken. Ons hotel ligt in de buitenwijk Miraflores, een uur rijden vanaf de airport (zonder files). Na en welkomst 'pisco sour' en wat informatie over de auto's verdween iedereen naar z'n kamer.

Vanmorgen om 8.30 uur waren de mensen van het douane kantoor in de lobby van het hotel om alle formaliteiten te regelen voor het inklaren van onze auto's. (Zie foto's) Een hele papierwinkel ! Hopelijk kunnen we morgen onze auto's ophalen.

Met Marianne en Wijbrand zijn we Lima gaan verkennen. Na een half uur lopen zijn we in een open bus gesprongen. Wij dachten dat het een hop on hop off bus was, maar na 5 minuten rijden bleken we naar de opgravingen van Pachacamac te gaan, 20 km buiten Lima. Een leuke rit door Lima, waardoor we een goeie indruk van de stad en de ligging hebben gekregen. (Zie foto's). Lima is gebouwd in een woestijn en ligt ingeklemd tussen de Grote Oceaan en het Andesgebergte.  De stad heeft door deze ligging veel last van zeedampen.

Na onze culturele uitstap hebben we ons af laten zetten aan het strand en zijn gaan lunchen bij Cale, onze eerste Ceviche gegeten.  Na de lunch snel terug naar het hotel want Johan moest toch nog meer papieren van ons hebben voor de douane.

Lima is de culinaire hoofdstad van zuid Amerika. Kees heeft vanuit Amsterdam al gereserveerd bij het beroemde restaurant Astrid Y Gaston. Een prachtig koloniaal gebouw met verschillende restaurants. Wij hebben heerlijk gegeten en Astrid zelf was een paar keer bij ons aan tafel. Zij vraagt zich af waar wij aan beginnen, met onze eigen auto helemaal naar Rio ??

1. Marian pijpers:
    5 mei 2016
    Goedemorgen (soest 7.30), gezellig iedere morgen jullie nieuwe blog lezen! Fijne dag in lima en morgen alvast goede 1e reisdag!! Xx
  2. Ria Rijkens:
    Goede start
  3. Cordelia:
    Hallo zusammen
    Tolle eindrückliche Fotos.
    Wir wünschen Euch einen super Reisestart.
    Allzeit gute, unfallfreie Fahrt.
  4. Brigitte & Alain:
    Hello Friends
    Sans comprendre les explications nous avons plaisir à voir vos photos.
    Sommes en route pour Lisbonne.
    Amitiés et bon périple à vous.
  5. Mirjam:
    5 mei 2016
    Heel veel plezier!!! Ziet er nu al fantastisch uit !
  6. Ria Rijkens:
    12 mei 2016
    Jeetje wat is het mooi daar en prachtige kiekjes van de kleurrijke mensen fantastisch !
    Ga ik op mijn reislijst zetten !!
  7. Debbie de Ruiter:
    17 mei 2016
    Spannend en prachtige reis!!!
    Wij hebben 5 jaar geleden 6 weken gereisd door zuid Amerika. Was leuk om jou blog hierover te lezen. Happy travels. Grt